Hej då, Macken?




På 1950-talet fick varje by med självaktning en egen bensinmack. Ibland flera. Så även i Vejbystrand. 
Barn, som växte upp då, gladde sig åt varje ny mack, för det var ett tecken på tillväxt och framtidstro.

Idag är det betydligt längre mellan mackarna. I Vejbystrand finns sedan flera år ingen mack alls. Pumparna är borta, tankarna är tömda. Men själva macken står kvar, öde.

Det är vad det uppväxande släktet ser idag när de leker på förskolan mittemot.


Ett starkt Vejbyparti kommer att undersöka möjligheten att tillsammans med ägare av macken utveckla densamma för bil- och motorintresserade i alla åldrar. Här ska finnas möjlighet att hyra smörjgrop för egna enklare reparationer. Det ska finnas plats för båtmotorvård och den som vill tvätta sin bil för hand ska få möjlighet till det. I en del av lokalerna inrättas ett ungdomscafé.

Annars blir det ”hej då, macken” för alltid.


Ibland kan det minst tankbara vara det bästa tänkbara!


Kommentarer
Postat av: Diddi

Jag har en annan idé för detta hus, ett av de finaste i Vejby enligt mig! Ring eller maila mig så ska jag berätta mer!

2011-05-26 @ 03:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0